اخبار فوری ارز دیجیتال

اکر دنبال کننده اخبار فوری ارزهای دیجیتال باشید، بدون شک می‌دانید که سال 2021 برای دنیای ارزهای دیجیتال اتفاقات زیادی رخ داد که منجر به رشد پروژه های مختلف در این بستر گردید، اما در این بین زمینه برای ایجاد پروژه‌های تقلبی، با هدف کلاهبرداری دارایی های دیجیتال افراد هم فراهم شد، در ادامه این گزارش قصد داریم بزرگ‌ترین پروژه‌های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

ارزهای دیجیتال معتبر این بازار از جمله بیت کوین، اتریوم و دوج کوین در سال گذشته رشد فوق العاده ای داشتند و به بالاترین قیمت خود رسیدند. همین موضوع سبب شد تا توجه افراد زیادی در سراسر دنیا به این بازار به جهت کسب درآمد جلب شود. افرادی که تا قبل از این با ارزهای دیجیتال آشنایی نداشتند، به یکباره با حجم گسترده ای از تبلیغات در این زمینه مواجه شدند و اغلب به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با ساز و کار این فضا در معرض خطرات کلاهبرداری و از دست سرمایه به دلیل حرص و طمع خود قرار می‌گرفتند.

- بزرگ ترین پروژه‌های کلاهبرداری کریپتو در سال 2021

همان طور که می‌دانید، دنیای کریپتوکارنسی غیرقابل پیش بینی و در عین حال یک بازار فوق العاده جذاب است، قوانین این بازار کاملا با سایر بازای های مالی مثل بورس و بازار سهام متفاوت است. هدف از شکل گیری رمز ارزها حفاظت از هویت و دارایی‌های مردم میباشد اما عدم داشتن آگهی کافی برای مبتدیان سبب شده تا کلاهبرداران فرصت در غنیمت شمرده و اقدام به ارائه و معرفی پروژه های اسکم در این بازار کنند. لیستی که در ادامه این گزارش تقدیم شما می‌کنیم، شامل منحصر به فردترین و وقیحانه‌ترین کلاهبرداری های این زمینه می‌باشد:

توکن بازی اسکوئیید گیم

سریال کره‌ای Squid Game به عنوان یکی از پربیننده ترین برنامه‌ها در سال 2021 شناخته می‌شود. حالا این شرایط را در کنار هم تصور کنید: بزرگترین و موفق ترین پروژه تلویزیونی سال و تبدیل آن به ارزهای دیجیتال! نتیجه این کار به یکی از بزرگترین کلاهبرداری های کریپتویی سال 2021 تبدیل شد. بعد از ترند شدن این سریال، توکنی با همین نام به بازار معرفی شد و تنها در عرض چند هفته Squid Game از ارزش چند دلاری به 3000 دلار رسید. در این بین خبرگزاری‌های بسیاری از جمله CNBC، Forbes، Business Inside خبر افزایش قیمت این توکن را پوشش دادند و همین انتشار اخبار منجر به افزایش مجدد توکن Squid Game گردید.

توکن بازی اسکوئیید گیم

با این حال از زمان معرفی این پروژه ابهاماتی هم وجود داشت، زیرا هیچ یک از سازندگان این سریال همچین خبری را تایید نکردند و مطلقاً هیچ اختیاری برای استفاده از نام Squid Game در ارزهای دیجیتال برای خود نداشتند. به علاوه افرادی که از همان ابتدا به خرید توکن Squid Game پرداختند؛ بلافاصله شکایت‌های خود را مبنی بر اینکه نمیتوانند توکن مورد نظر را برداشت کنند و بفروشند، اعلام کردند.این روش ضد فروش توکن پیش از این هم وجود داشته و طی این مدل از کلاهبرداری فقط سازندگان توکن و دوستان آنها به سود می‌رسند و تمام سرمایه‌گذران خرده فروش متضرر می‌شوند. اما کلاهبرداری Squid Game به علت پوشش خبری زیادی که برای سریال آن ایجاد شده بود، توانست در نوع خود بی نظیر باشد.

کلاهبرداری SaveTheKids

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و به ویژه TikTok، در سال 2021 از برجسته‌ترین طرفداران ارزهای دیجیتال بودند. بسیاری از این افراد از محبوبیت خود برای تبلیغ طرح‌های کلاهبرداری رمز ارزی برای پامپ و دامپ پروژه‌ها استفاده کردند. در این طرح، برخی افراد با تبلیغات کاذب باعث افزایش تقاضا و قیمت برخی از ارزهای دیجیتال شده و بعد از کسب سود از این ماجرا، رمزارزهای خود را فروخته و باعث ضرر مالی سایر سرمایه‌گذاران می‌شوند. چنین اتفاقی در سال گذشته برای توکنی با نام savethekids اتفاق افتاد. در ماه ژوئن، اعضای تیم ورزش الکترونیکی FaZe یعنی FaZe، Kay، Teeqo، Jarvis و Nikan به همراه YouTuber RiceGum، یک ارز دیجیتال برای امور خیریه و به نام SaveTheKids را تبلیغ کردند. مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی رسمی این توکن، سرمایه‌گذاران اولیه که سهم قابل توجه‌ای از savethekids را در اختیار داشتند، توکن‌های خود را فروختند و باعث سقوط آن شدند.

کلاهبرداری تبلیغ شده توسط Adin Ross

 آدین راس که به عنوان یکی از گیمرهای نسبتا تاثیرگذار آمریکایی در فضای مجازی شناخته می‌شود، اعتراف کرده است که در سال 2021 یک پروژه رمز ارزی کلاهبرداری را تبلیغ کرده است. راس یک استریمر محبوب توییچ با میلیون ها دنبال کننده در این پلتفرم است. او در طول یک سال گذشته به خاطر درگیر شدن در جریان‌های قمار، جایی که پلتفرم‌های کازینوی آنلاین را تبلیغ می‌کرد، مورد انتقاد قرار گرفت. در ماه مه سال 2021 راس با تبلیغ توکنی با نام MILF، وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد و برای این کار راس صدها هزار دلار دستمزد دریافت کرد تا خودش را در جریان این تبلیغ رمز ارزی قرار دهید. اما مدتی بعد اعلام کرد که تبلیغ توکن MILF را که چند وقت پیش انجام دادم، یادتان هست؟ قبلاً گوشزد کرده بودم که این چیزها را نخرید! این اعلان دقیقا زمانی گفته شد که ارزش توکن MILF بیش از 90 درصد سقوط کرده بود.

کلاهبرداری Afriscrypt

کلاهبرداری بعدی مربوط به دو برادر است که یک صرافی ارز دیجیتال به نام Afriscrypt در آفریقای جنوبی را اداره می کردند و به میلیاردها دلار بیت کوین را از سرمایه‌گذاران خود دزدیدند و ناپدید شدند. در ماه آوریل، برادران کجی در ابتدا ادعا کردند که شرکت آنها هک شده و پول از حساب مشتری آنها به سرقت رفته است. اما این ماجرا به دقت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت سرمایه‌گذاران متوجه شدند که این برادران دروغ می‌گویند. وکلای قربانیان تخمین زدند که حدود ۳.۶ میلیارد دلار بیت کوین در این کلاه برداری به سرقت رفته و هنوز محل این برادران مشخص نیست.

NFTهای میمون‌های کسل دزدیده شده (Bored Ape NFTs)

کلاهبرداری دیگر مربوط به ان اف تی (NFT چیست؟) میمون های کسل است. توکن‌های غیر قابل تعویض معروف Bored Ape Yacht Club  کالوین بسرا مورد کلاهبرداری قرار گرفت. یک کلاهبردار این شخص را با عنوان پشتیبانی فنی برای NFTهای وی فریب داد و سه NFT میمون را دزدید که تخمین زده می‌شود، ارزش هر کدام از آنها ۲۲۵ هزار دلار باشد. اما بسرا ادعا کرد که این سه میمون روی هم رفته یک میلیون دلار ارزش دارند.

Bored Ape NFTs

هک پالی نتورک (Poly Network Hack)

آخرین کلاهبرداری کریپتویی در سال 2021 که در این گزارش قصد معرفی آن را داریم مربوط به پالی نتورک است که یک نام کمتر شناخته شده در دنیای ارزهای دیجیتال و یک پلتفرم مالی دیفای است. این برنامه در سال 2021 شاهد یکی از بزرگ‌ترین هک‌های تاریخ کریپتو بود. هکر Poly Network باگی را در پلتفرم دیفای مشاهده کرده بود که به واسطه آن توانست مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار از این شبکه به حساب خود منتقل کند. البته هکر، یک هکر کلاه سفید بود و سرمایه‌ها به طور کامل برگشت داده شد، اما در عوض ۵۰۰ هزار دلار از طرف پلی نتورک به هکر برای افشای آسیب پذیری شبکه ارائه شد.

در این مقاله 6 مورد از بزرگ‌ترین هک های کریپتویی سال 2021 را معرفی کردیم و پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری حتما مطالعه کافی داشته باشید و اصول اولیه امنیتی را رعایت کنید تا با ضرر و زیان مالی پیش‌بینی نشده‌ای مواجه نشوید. اطلاعات بیشتر و معرفی بهترین راه ها برای حفظ امنیت در بازار کریپتوکارنسی را می‌توانید در وبسایت ارز تودی - https://arztoday.com مطالعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد