گران‌ترین و اولین رمز ارز بازار کریپتوکارنسی

بیت کوین ارز دیجیتالی است که به عنوان گران‌ترین و اولین رمز ارز بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و برای به دست آوردن و یا استخراج آن نیاز است تا دستگاه هایی با نام ماینر معاملات پیچیده ریاضی را حل کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، سپس بیت کوین‌های به دست آمده را می‌توان در یک کیف پول دیجیتالی یا در فضای ابریِ رایانه شخصی ذخیره کرد، از آنجایی که ارز دیجیتال بیت کوین در هیچ حسابی بانکی و کارگزاری نگهداری نمی‌شود، لذا هیچ دولتی آن را کنترل نکرده و تحت پوشش بیمه‌های FDIC یا SIPC هم قرار نمی‌گیرد. در ادامه این گزارش قصد داریم اطلاعات کامل‌تری را درباره رمز ارز بیت کوین در اختیار شما قرار دهیم و در انتها بگوییم که چگونه می‌توانید بیت کوین را به ریال تبدیل کنید.

اگر با بازار کریپتوکارنسی تا حدودی آشنا باشید، حتما می‌دانید که ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین معمولا نوسان قیمت زیادی را تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد در سراسر دنیا با استفاده از این نوسانات می‌توانند از بازار رمز ارزهای دیجیتالی کسب درآمد داشته باشند؛ اما این روش که به آن ترید گفته می‌شود دارای ریسک بالایی است و برای انجام آن توصیه می‌شود، جوانب احتیاط را رعایت کنید.

تاریخچه بیت کوین

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله در اواخر سال 2021 میلادی، قیمت بیت کوین در حوالی 46 هزار دلار است. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که قیمت ارز بیت کوین به چه عواملی بستگی دارد و چه چیزی باعث افزایش یا کاهش ارزش آن در طول زمان ‌می‌شود؟ در آشنایی اولیه با بیت کوین و سایر کوین‌های بازار کریپتوکارنسی، این طور به نظر می‌رسد که این ارزها صرفا کدهای کامپیوتری هستند که فقط در فضای مجازی وجود داشته و مورد حمایت بسیاری از حکومت‌ها و دولت‌ها نیستند، همچنین استفاده از آنها هیچ جریان درآمدی را ایجاد نمی‌کند.

اما واقعیت این است که بیت کوین یک دارایی کمیاب است و فقط 21 میلیون از آن وجود دارد که این مسئله به تنهایی می‌تواند سبب ارزشمند شدنِ این رمز ارز شود. به همین علت برخی از افراد معتقد هستند که بیت کوین یک دارایی با ارزش و طلای دیجیتال است. از طرفی همین کمیابی که بیت کوین بر آن استوار است نیز میتواند خنثی کننده باشد و کمبود آن در نهایت ممکن است بیت کوین را بی ارزش کند.

سازنده این رمز ارز که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود، در سال 2008 میلادی با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «بیت‌کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا»، رمز ارز بیت کوین و فناوری بلاک چین را خلق کرد و بر این باور بود که بیت کوین نسخه همتا به همتای پول نقد الکترونیکی است که به هیچ نهاد و سازمانی متصل نیست و در تلاش است تا واسطه های مالی را از میان بردارد تا مشکل دو بار خرج شدن پول را حل کند. اما تاکنون که بیش از ده سال از زمان خلق این رمز ارز گذشته، با وجود چندین هزار برابری ارزش و قیمت این رمز ارز، میتوان گفت بیت کوین به عنوان یک ارز برای پرداخت و خرید و فروش عملکرد خوبی نداشته است.

برای درک اینکه آیا بیت کوین ارزش ذاتی دارد یا خیر، باید بدانیم بیت کوین یک واحد در دفتر کل توزیع شده بلاک چین است که این پایگاه داده مشترک توسط چندین سیستم در سراسر دنیا نگهداری و حفظ می‌شوند؛ اگر بخواهید تمام اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین را جمع آوری کنید، ممکن است آن را مانند یک صفحه گسترده از حساب‌ها در نظر بگیرید. اکنون، با توجه به اینکه هر کسی می‌تواند نسخه بلاک چین خود را ویرایش کند، برای جلوگیری از مشکلات، شبکه‌ای از رایانه‌ها (ماینرها) به طور مداوم اعتبار تغییرات در دفتر کل را تأیید می‌کنند و تنها در صورت موافقت یک بلوک جدید، اضافه می‌کنند. درواقع مهم ترین ویژگی‌ که بلاک چین بیت کوین را از دفتر کل بانک متمایز می کند، غیرمتمرکز بودنِ آن است. به این معنا که هر کسی می‌تواند این دفتر کل را مشاهده کند و در عین حال هیچ نهاد واحدی آن را کنترل نمی‌کند.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

برخلاف شبکه‌های پرداختی که در حال حاضر در دنیا وجود دارند مانند ویزا و پی پال، بیت کوین متعلق به شخص یا شرکتی خاصی نیست و به عنوان اولین شبکه پرداخت کاملاً متن باز در جهان شناخته می‌شود که هر کسی با اتصال به اینترنت می‌تواند در آن شرکت کند. بیت کوین برای استفاده در فضای اینترنت طراحی شده و برای پردازش تراکنش‌ها به بانک‌ها یا شرکت های خصوصی وابسته نیست.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

کامپیوترهای تخصصی که به عنوان "ریگ ماینینگ" شناخته می شوند، معادلات مورد نیاز برای تایید و ثبت تراکنش جدید را انجام می دهند. در روزهای اولیه شکل گیری بیت کوین، یک رایانه رومیزی معمولی به اندازه کافی قدرتمند بود تا بتواند در فرآیند استخراج و ماین بیت کوین شرکت کند و تقریباً به هر کسی که کنجکاو بود اجازه می داد تا قدرت خود را در استخراج امتحان کند. اما این روزها کامپیوترهای مورد نیاز برای استخراج عظیم، تخصصی و اغلب متعلق به مشاغل یا تعداد زیادی از افراد هستند که منابع خود را با هم ترکیب می کنند.

چگونه بیت کوین بدست آوریم؟

ساده‌ترین و راحت ترین راه برای به دست آوردن و خرید بیت کوین، استفاده از خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال است. در صورتی که از پلتفرم‌های ایرانی استفاده می‌کنید؛ بعد از احراز هویت و ثبت کارت اعتباری بانکی خود می‌توانید حساب کاربری‌تان را شارژ کرده و سپس رمز ارز مورد نظر خود را به تعدادی که نیاز دارید، بخرید. اما برای استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی امکان احراز هویت برای ایرانیان وجود ندارد و فقط از آن دسته صرافی‌های میتوانید استفاده کنید که احراز هویت را برای کاربران خود به صورت اجباری تعریف نکرده‌اند. در این حالت باز هم نیاز دارید تا از صرافی ایرانی رمز ارزهایی مانند تتر که به عنوان استیبل کوین شناخته می‌شوند و قیمت تقریبا ثابتی را دارند تهیه کنید و سپس آن را به صرافی خارجی منتقل کنید تا بتوانید رمز ارز مورد نظر خود را بخرید.

چگونه بیت کوین بدست آوریم؟

پس از خرید بیت کوین، لازم است تا دارایی رمز ارزی خود را به کیف پول یا والت دیجیتال منتقل کنید و پیشنهاد میکنیم که به هیچ عنوان ارز دیجیتال خود را در کیف پول صرافی نگهداری نکنید؛ زیرا احتمال بلوکه شدن دارایی و یا هک حساب کاربری شما وجود دارد. خوشبختانه تمام کیف پول های معتبر و غیرمتمرکز از جمله تراست ولت، متامسک و سیف پال و اتمیک از رمز ارز بیت کوین پشتیبانی می‌کنند، برای آشنایی بیشتر با کیف پول ارز دیجیتال و کار با هریک از آنها، پیشنهاد میکنیم مقالات آموزشی وبسایت ارز تودی را مطالعه کنید.

چگونه بیت کوین را به تومان تبدیل کنیم؟

برای تبدیل بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال به پول واحد ایران یا هر کشور دیگری، نیاز است تا از مبدل و یا ماشین حساب بیت کوین استفاده کنید، با استفاده از این ابزار خواهید توانست به صورت لحظه ای ارزش رمز ارز مورد نظر خود را با هر ارز فیات به راحتی و در عرض چند ثانیه محاسبه کنید.

ترون

برای انجام کلیه فعالیت‌ها در بستر اینترنت، اعم از  تماشای فیلم، پرداخت اینترنتی، معاملات و وب گردی به احتمال زیاد به یک سیستم عامل مثل ویندوز احتیاج دارید. این وابستگی به سیستم عامل در کنار مزیت‌های فراوان، دارای چند نکته منفی مثل نداشتن حریم خصوصی است. در چنین شرایطی امکان دستکاری و سانسور اطلاعات وجود دارد. یکی از پروژه‌های رمز ارزی که در بستر بلاک چین شکل گرفته است، پروژه ارز دیجیتال ترون TRON می‌باشد که در صورت موفقیت می‌تواند این مشکل فضای اینترنت را حل کند.

ترون (TRON) چیست؟

پروژه ترون توسط جاستین سان (Justin Sun) که یک طرفدار ویژه تکنولوژی است، در سال ۲۰۱۷ توسط یک موسسه‌ غیر انتفاعی سنگاپوری ایجاد شد. عرضه اولیه کوین ترون در ابتدای فعالیت در مجموع ۷۰ میلیون دلار جمع آوری کرد و بعد از آن توانست شبکه اصلی خود را در ژوئن سال ۲۰۱۸ راه اندازی کند. برای درک بهتر اهداف پروژه ترون ابتدا لازم است تا با مفهوم اینترنت غیرمتمرکز آشنا شوید.  اینترنت غیر متمرکز با اینترنتی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم تفاوت‌های بسیاری دارد و در صورت اجرایی شدن دیگر نیازی به شرکت‌‌های هاستینگ وجود نخواهد داشت؛ زیرا اینترنت به صورت غیرمتمرکز و  توسط کاربران سراسر دنیا اجرا می‌گردد.

درواقع هدف اصلی شکل گیری پروژه TRON در بستر بلاک چین، این است که به تمرکززدایی و دموکراتیزه کردن صنعت توزیع محتوا در بستر اینترنت کمک کند. پروژه ترون به عنوان یک بلاک چین که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد تا برنامه های غیرمتمرکز (DApps) بسازند و به کار گیرند که تقریبا برای هر هدفی طراحی می‌شوند. در نظر داشته باشید که افراد زیادی در حال حاضر و در موقعیت‌های مختلف با توزیع آزاد محتوا از طریق اینترنت مخالف هستند و پروژه ترون با اجرایی کردن این ایده با مخالفت‌های زیادی رو به رو خواهد شد.

ارز دیجیتال ترون چگونه کار می‌کند؟

ترون از بسیار از جهات شبیه پروژه EOS است، به این صورت که کاربران این شبکه برای انجام معاملات خود با قردادهای هوشمند به منابعی نیاز دارند. این منابع در پروژه ارز دیجیتال ترون به چهار نوع پهنای باند، CPU، ذخیره سازی و RAM تقسیم می‌شوند. کاربران برای به دست آوردن پهنای باند و انرژی، باید توکن‌های TRX خود را به صورت موقت قفل کنند. زمانی که یک کاربر شبکه ترون معامله‌ای معمولی انجام می‌دهد، پهنای باند شبکه مصرف می‌شود. از طرفی معاملات در بستر قراردادهای هوشمند نیز به انرژی نیاز دارند. این انرژی و پهنای باند مصرف شده در یک دوره ۲۴ ساعته مجدد به شبکه بر می‌گردد.

پروژه ترون (TRON) و اجرایی شدن اینترنت غیرمتمرکز

ترون مانند بسیاری از سیستم عامل های دیگر که از قرارداد هوشمند پشتیبانی می‌کنند، ماشین مجازی خود را دارد که با عنوان ماشین مجازی TRON (TVM) شناخته می‌شود. TVM اساساً سیستم عاملی است که برای اجرای قراردادهای هوشمند در یک محیط امن و غیر متمرکز اما قابل اعتماد استفاده می‌شود. ترون TRON از مکانیزم اثبات سهام (DPoS) برای تایید تراکنش‌ها و ثبت آن‌ها در بلوک‌های بلاک چین استفاده می‌کند.

چه عواملی باعث منحصر به فرد شدن پروژه ترون می‌شود؟

ترون (TRON) برای به‌وجود آوردن اینترنت غیر متمرکز ساخته شده است، یعنی فضایی که در آن افراد می‌توانند بدون محدودیت جغرافیایی، سانسور یا هرگونه محدودیت دیگری به محتوا دسترسی داشته باشند. همچنین ترون دارای تعدادی ویژگی دیگر است که به دستیابی به این هدف کمک می‌کنند، از جمله:

لایه ذخیره سازی

برای امکان‌پذیر بودن تنوع داده‌ها، در طراحی لایه‌های ذخیره، نظریۀ دیتابیس مورد توجه قرار گرفته است. هدف این لایه برنامه ریزی است که در پایین سطح ساختار قرار دارد. این بخش برای محافظت از شبکه است و اطلاعات مختلف را محافظت و ذخیره می‌کند.

لایه مرکزی

لایه مرکزی دومین لایه شبکه است و با عنوان هسته شناخته می‌شود. مدیریت هسته، هدف اصلی وجود این لایه در ترون می‎‌باشد.

لایه برنامه در ترون

این لایه که با هدف غیرمتمرکز بودن و همچنین شخصی سازی کیف پول کابران ساخته شده است، در سطحی‌ترین موقعیت قرار دارد. به سبب وجود این لایه، توسعه دهندگان برنامه‌ها توانایی به تولید رساندن بسیاری از اپ‌ها را دارند.

استیک کردن  ترون به چه صورت است؟

یکی از پرطرفدارترین ویژگی های رمز ارز ترون، قابلیت استیکینگ آن می‌باشد. به این صورت که با استفاده از کیف پول های معتبر مثل تراست ولت کاربران میتوانند دارایی ترون خود را استیک کنند و بابت این کار سود دریافت می‌کنند. از آنجایی که قیمت ترون پایین و در زمان نگارش این مقاله برابر ۰.۰۹۴۲دلار است. افراد زیادی قادر خواهند بود که این رمز ارز را در تعداد بالا خریداری کرده و با استیک کردن آن به کسب درآمد بپردازند. برای شروع این کار پیشنهاد میکنیم حتما اموزش استیک کردن در تراست ولت را بیاموزید.

پروژه ترون (TRON) و اجرایی شدن اینترنت غیرمتمرکز

آینده ارز دیجیتال ترون

طبق گزارشات به دست آمده و به نقل از وبسایت خبری و تحلیلی ارز تودی، شرکت ترون اعلام کرده است که ارز دیجیتال این شبکه تا پایان سال ۲۰۲۱ تورمی نخواهد داشت. اما از ابتدای سال ۲۰۲۲ هر سال درصد ناچیزی تورم به شبکه اضافه می‌گردد. ارز دیجیتال ترون در ابتدا قبل از اینکه بر روی بلاکچین اختصاصی خودش پیاده سازی شود، بر روی بلاک چین اتریوم پیاده سازی شد اما جالب است بدانید افراد مشهوری زیادی در صنعت کریپتوکارنسی از جمله ویتالیک بوترین که به عنوان خالق اتریوم شناخته می‌شود. نسبت به پروژه ترون انتقادات شدیدی زیادی دارد و معتقد است که این پروژه چیزی جز انحصار طلبی برای ارائه ندارد. اما به طور کلی می توان گفت ارز دیجیتال ترون به دلیل پتانسیل های زیادی که دارد، می‌تواند آینده خوبی در پیش داشته باشد.

بیت کوین

از زمان ایجاد بیت کوین در سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۲۱ میلادی، این ارز دیجیتال ۵ قله قابل توجه را تجربه کرده است. آخرین اوج قیمت مربوط به نوامبر سال ۲۰۲۱ بود که توانست به قیمت ۶۷ هزار دلار دست یابد و پذیرش جریان اصلی را افزایش بدهد.

 این وضعیت قیمت‌ در بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی بی ثبات بوده و به رویدادهای سیاسی و اقتصادی مختلفی بستگی دارد. اما به طور متوسط بیت کوین به صورت سالانه تجربه 200 درصد رشد را در کارنامه خود ثبت کرده و از آگوست سال 2021 ارزش بازار آن به بیش از 710،000،000،000 دلار رسیده است، در عین حال تسلط آن بر بازار کریپتوکارنسی از 50 درصد کاهش یافته است، قیمت لحظه ای بیت کوین در ابتدای سال 2022 نیز در حوالی 47 هزار دلار است.

به طور کلی رویدادهایی مانند هک صرافی Mt.Gox در سال 2014 و سقوط بازار سهام در سال 2020 جزو رفتارهایی هستند که به صورت میان مدت و کوتاه مدت، تغییرات قیمت بیت کوین را توضیح میدهند. در دراز مدت هم می‌توانید با نگاه کردن به مدل‌هایی که از تحلیل تکنیکال، بنیادی و احساسات استفاده می‌کنند، یک دید کلان به دست آورید.

1

در بررسی قیمت بیت کوین با استفاده از روش تحلیل تکنیکال، منحنی رشد لگاریتمی بیت کوین و تئوری Hyperwave دو مدل جالب هستند. نظریه Hyperwave  قیمت را با احساسات سرمایه گذار در مراحل چرخه ای مرتبط می‌کند. اما در تحلیل بنیادی، مدل های Stock to Flow و Metcalfe قیمت را به خوبی ردیابی خواهند کرد. در نهایت، می‌توانید از ترکیب همه این روش‌ها برای به دست آوردن یک دید صحیح در بازار کریپتوکارنسی استفاده کنید.

بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین با نماد اختصاری (BTC) در سال 2009 توسط فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، خلق شد و با افزایش قیمت خود در طول زمان توجه افراد زیادی در جهان به خود جلب کرد. بررسی نمودار وضعیت بیت کوین در سال های مختلف به ما نشان میدهد که این ارز دیجیتال افت های زیادی را هم در کارنامه خود ثبت کرده است. اما علیرغم تمام نوسانات تاکنون از تمام دارایی های سنتی بهتر عمل کرده است. در نظر داشته باشید که ترکیبی از عوامل متعدد تاریخچه قیمت BTC را تشکیل می‌دهند و شما می‌توانید آنها را با تکنیک‌ها و دیدگاه‌های مختلف مطالعه کنید.

تجزیه و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

قبل از اینکه به تجریه و تحلیل داده‌ها در تاریخچه قیمت بیت کوین بپردازیم، ابتدا باید ببینیم که این تحلیل را با چه ابزارها و روش‌های می‌توان انجام داد. به طور کلی سه روش مختلف برای تحلیل قیمت در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد: تحلیل تکنیکال، بنیادی و تحلیل احساسات. این سه روش نقاط قوت و ضعف خود را دارند اما می توان با ترکیب هر سه با هم  تحلیل بهتری داشت.

2

  • تحلیل تکنیکال (TA):

تحلیل تکنیکال با استفاده از داده های قیمت و حجم معاملات در زمان‌ها مختلف به پیش بینی رفتار بازار آینده کمک می‌کند. برای مثال، می‌توانید با در نظر گرفتن قیمت‌های 50 روز گذشته و میانگین‌گیری آنها، میانگین متحرک 50 روزه (SMA) ایجاد کنید. تصور کنید بیت‌کوین برای چند هفته تحت SMA 50 روزه معامله می‌شود اما سپس از آن عبور می‌کند. این حرکت را می توان نشانه‌ای احتمالی برای بهبود وضعیت بازار و قیمت رمز ارز در نظر گرفت.

  • تحلیل بنیادی با فاندامنتال (FA):

در تحلیل بنیادی از داده‌هایی استفاده می‌شود که ارزش اساسی و ذاتی یک پروژه یا ارز دیجیتال را نشان می‌دهند. درواقع این نوع تحقیق بر روی عوامل خارجی و داخلی تمرکز داشته و ارزش واقعی یک دارایی را تعیین می‌کند. برای مثال، می‌توانید به تراکنش‌های روزانه بیت‌کوین نگاهی بیندازید تا محبوبیت شبکه را اندازه‌گیری کنید. اگر این عدد در طول زمان افزایش یابد، ممکن است نشان دهد که پروژه دارای ارزش است و قیمت می تواند افزایش یابد.

  •  تحلیل احساسات (SA):

در تحلیل Sentiment از احساسات بازار برای پیش‌بینی روند رو به رشد و افت قیمت در بازار استفاده می‌شود. احساسات بازار شامل احساسات و خلق و خوی سرمایه گذاران بزرگ و کوچک نسبت به یک دارایی است. با استفاده از این روش معمولاً می توانید صعودی یا نزولی بودن روند قیمت را با توجه به احساسات پبش ‌بینی کنید. به عنوان مثال، افزایش قابل توجه جستجوهای گوگل در مورد خرید بیت کوین می تواند نشان دهنده احساسات مثبت برای بازار و قیمت بیت کوین باشد.

تاریخچه قیمت بیت کوین (BTC)

همانطور که در قسمت‌های ابتدایی این مقاله ذکر شد، قیمت BTC از سال 2009 تاکنون در معرض نوسانات زیادی قرار گرفته با وجود تمام این افت و خیزها به طرز چشم گیری قیمت آن بالاتر از زمانی است که این رمز ارز خلق و وارد بازار کریپتوکارنسی شد.

3

به گزارش وبسایت ارز تودی، وقتی بیت کوین را با طلا و بورس آمریکا مقایسه می کنیم، متوجه می‌شویم که این ارز دیجیتال به شدت از این دارایی‌های سنتی با عملکرد قوی پیشی گرفته است. همچنین می‌توانید نوسانات این دارایی‌ها را در ادامه مشاهده کنید، ضررهای سالانه بیت‌کوین به مراتب از نظر درصدی بیشتر از ضررهای طلا یا بازار بورس آمریکا (NASDAQ) است.

نوسانات در سال

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

بیت کوین

1473%

186%

5507%

-58%

35%

125%

1331%

-73%

95%

301%

طلا

9.6%

6.6%

-28.3%

-2.2%

-10.7%

8.0%

12.8%

-1.9%

17.9%

24.8%

بورس آمریکا

3.4%

18.1%

36.6%

19.2%

9.5%

7.1%

32.7%

-0.1%

39.0%

48.6%

طبق آنالیزها و اخبار به دست آمده پنج قله قابل توجه در تاریخچه بیت کوین وجود دارد و 1 دلار در سال 2011 به رقم 65000 دلار در می 2021 رسیده است. بیایید تاریخ این 5 قله و اوج قیمت را دقیق تر بررسی کنیم:

ژوئن 2011:

بیت کوین از قیمتی که تنها بر حسب سنت در سال 2009 و 2010 اندازه گیری می‌شد، در سال تاریخ ژوئن 2011 به 32 دلار رسید و اولین روند صعودی خود را تجربه کرد، اما به دنبال آن یک سقوط متوسط ​​به 2.10 دلار داشت.

 آوریل 2013:

پس از شروع سال جدید در سال 2013، بیت کوین با قیمت با حدود 13 دلار، اولین روند صعودی خود را در سال تجربه کرد و در 10 آوریل 2013 به 260 دلار رسید. سپس قیمت آن طی دو روز به 45 دلار سقوط کرد.

 دسامبر 2013:

تا پایان سال 2013، بیت کوین تقریباً 10 برابر افزایش قیمت را بین اکتبر و دسامبر تجربه کرد. در ابتدای ماه اکتبر، این رمز ارز با قیمت 125 دلار معامله می‌شد و در دسامبر به اوج قیمت خود یعنی 1160 دلار رسید و در 18 دسامبر، قیمت بار دیگر به 380 دلار سقوط کرد.

 دسامبر 2017:

بیت کوین پس از شروع سال جدید با قیمت 1000 دلار در ژانویه 2017 معامله میشد و تا 17 دسامبر 2017 شاهد افزایش شدید قیمت بود و نزدیک به 20000 دلار رسید. این روند صعودی موقعیت بیت کوین را در جریان اصلی تثبیت کرد و توجه سرمایه گذاران نهادی و دولت‌ها را به خود جلب کرد.

 آوریل 2021:

سقوط در بازار سهام و بازار کریپتو کارنسی، در مارس 2020 منجر به افزایش مداوم قیمت بیت کوین تا 63000 دلار تا 13 آوریل 2021 شد. با بی ثباتی اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، بیت کوین توسط برخی از کارشناسان به عنوان یک دارایی ارزشمند تلقی شد و روند قیمت در بازار ارز دیجیتال پس از آن در ماه می 2021 پیش از رکود، شاهد رشد قابل توجهی بود.