گران‌ترین و اولین رمز ارز بازار کریپتوکارنسی

بیت کوین ارز دیجیتالی است که به عنوان گران‌ترین و اولین رمز ارز بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و برای به دست آوردن و یا استخراج آن نیاز است تا دستگاه هایی با نام ماینر معاملات پیچیده ریاضی را حل کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، سپس بیت کوین‌های به دست آمده را می‌توان در یک کیف پول دیجیتالی یا در فضای ابریِ رایانه شخصی ذخیره کرد، از آنجایی که ارز دیجیتال بیت کوین در هیچ حسابی بانکی و کارگزاری نگهداری نمی‌شود، لذا هیچ دولتی آن را کنترل نکرده و تحت پوشش بیمه‌های FDIC یا SIPC هم قرار نمی‌گیرد. در ادامه این گزارش قصد داریم اطلاعات کامل‌تری را درباره رمز ارز بیت کوین در اختیار شما قرار دهیم و در انتها بگوییم که چگونه می‌توانید بیت کوین را به ریال تبدیل کنید.

اگر با بازار کریپتوکارنسی تا حدودی آشنا باشید، حتما می‌دانید که ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین معمولا نوسان قیمت زیادی را تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد در سراسر دنیا با استفاده از این نوسانات می‌توانند از بازار رمز ارزهای دیجیتالی کسب درآمد داشته باشند؛ اما این روش که به آن ترید گفته می‌شود دارای ریسک بالایی است و برای انجام آن توصیه می‌شود، جوانب احتیاط را رعایت کنید.

تاریخچه بیت کوین

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله در اواخر سال 2021 میلادی، قیمت بیت کوین در حوالی 46 هزار دلار است. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که قیمت ارز بیت کوین به چه عواملی بستگی دارد و چه چیزی باعث افزایش یا کاهش ارزش آن در طول زمان ‌می‌شود؟ در آشنایی اولیه با بیت کوین و سایر کوین‌های بازار کریپتوکارنسی، این طور به نظر می‌رسد که این ارزها صرفا کدهای کامپیوتری هستند که فقط در فضای مجازی وجود داشته و مورد حمایت بسیاری از حکومت‌ها و دولت‌ها نیستند، همچنین استفاده از آنها هیچ جریان درآمدی را ایجاد نمی‌کند.

اما واقعیت این است که بیت کوین یک دارایی کمیاب است و فقط 21 میلیون از آن وجود دارد که این مسئله به تنهایی می‌تواند سبب ارزشمند شدنِ این رمز ارز شود. به همین علت برخی از افراد معتقد هستند که بیت کوین یک دارایی با ارزش و طلای دیجیتال است. از طرفی همین کمیابی که بیت کوین بر آن استوار است نیز میتواند خنثی کننده باشد و کمبود آن در نهایت ممکن است بیت کوین را بی ارزش کند.

سازنده این رمز ارز که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود، در سال 2008 میلادی با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «بیت‌کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا»، رمز ارز بیت کوین و فناوری بلاک چین را خلق کرد و بر این باور بود که بیت کوین نسخه همتا به همتای پول نقد الکترونیکی است که به هیچ نهاد و سازمانی متصل نیست و در تلاش است تا واسطه های مالی را از میان بردارد تا مشکل دو بار خرج شدن پول را حل کند. اما تاکنون که بیش از ده سال از زمان خلق این رمز ارز گذشته، با وجود چندین هزار برابری ارزش و قیمت این رمز ارز، میتوان گفت بیت کوین به عنوان یک ارز برای پرداخت و خرید و فروش عملکرد خوبی نداشته است.

برای درک اینکه آیا بیت کوین ارزش ذاتی دارد یا خیر، باید بدانیم بیت کوین یک واحد در دفتر کل توزیع شده بلاک چین است که این پایگاه داده مشترک توسط چندین سیستم در سراسر دنیا نگهداری و حفظ می‌شوند؛ اگر بخواهید تمام اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین را جمع آوری کنید، ممکن است آن را مانند یک صفحه گسترده از حساب‌ها در نظر بگیرید. اکنون، با توجه به اینکه هر کسی می‌تواند نسخه بلاک چین خود را ویرایش کند، برای جلوگیری از مشکلات، شبکه‌ای از رایانه‌ها (ماینرها) به طور مداوم اعتبار تغییرات در دفتر کل را تأیید می‌کنند و تنها در صورت موافقت یک بلوک جدید، اضافه می‌کنند. درواقع مهم ترین ویژگی‌ که بلاک چین بیت کوین را از دفتر کل بانک متمایز می کند، غیرمتمرکز بودنِ آن است. به این معنا که هر کسی می‌تواند این دفتر کل را مشاهده کند و در عین حال هیچ نهاد واحدی آن را کنترل نمی‌کند.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

برخلاف شبکه‌های پرداختی که در حال حاضر در دنیا وجود دارند مانند ویزا و پی پال، بیت کوین متعلق به شخص یا شرکتی خاصی نیست و به عنوان اولین شبکه پرداخت کاملاً متن باز در جهان شناخته می‌شود که هر کسی با اتصال به اینترنت می‌تواند در آن شرکت کند. بیت کوین برای استفاده در فضای اینترنت طراحی شده و برای پردازش تراکنش‌ها به بانک‌ها یا شرکت های خصوصی وابسته نیست.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

کامپیوترهای تخصصی که به عنوان "ریگ ماینینگ" شناخته می شوند، معادلات مورد نیاز برای تایید و ثبت تراکنش جدید را انجام می دهند. در روزهای اولیه شکل گیری بیت کوین، یک رایانه رومیزی معمولی به اندازه کافی قدرتمند بود تا بتواند در فرآیند استخراج و ماین بیت کوین شرکت کند و تقریباً به هر کسی که کنجکاو بود اجازه می داد تا قدرت خود را در استخراج امتحان کند. اما این روزها کامپیوترهای مورد نیاز برای استخراج عظیم، تخصصی و اغلب متعلق به مشاغل یا تعداد زیادی از افراد هستند که منابع خود را با هم ترکیب می کنند.

چگونه بیت کوین بدست آوریم؟

ساده‌ترین و راحت ترین راه برای به دست آوردن و خرید بیت کوین، استفاده از خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال است. در صورتی که از پلتفرم‌های ایرانی استفاده می‌کنید؛ بعد از احراز هویت و ثبت کارت اعتباری بانکی خود می‌توانید حساب کاربری‌تان را شارژ کرده و سپس رمز ارز مورد نظر خود را به تعدادی که نیاز دارید، بخرید. اما برای استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی امکان احراز هویت برای ایرانیان وجود ندارد و فقط از آن دسته صرافی‌های میتوانید استفاده کنید که احراز هویت را برای کاربران خود به صورت اجباری تعریف نکرده‌اند. در این حالت باز هم نیاز دارید تا از صرافی ایرانی رمز ارزهایی مانند تتر که به عنوان استیبل کوین شناخته می‌شوند و قیمت تقریبا ثابتی را دارند تهیه کنید و سپس آن را به صرافی خارجی منتقل کنید تا بتوانید رمز ارز مورد نظر خود را بخرید.

چگونه بیت کوین بدست آوریم؟

پس از خرید بیت کوین، لازم است تا دارایی رمز ارزی خود را به کیف پول یا والت دیجیتال منتقل کنید و پیشنهاد میکنیم که به هیچ عنوان ارز دیجیتال خود را در کیف پول صرافی نگهداری نکنید؛ زیرا احتمال بلوکه شدن دارایی و یا هک حساب کاربری شما وجود دارد. خوشبختانه تمام کیف پول های معتبر و غیرمتمرکز از جمله تراست ولت، متامسک و سیف پال و اتمیک از رمز ارز بیت کوین پشتیبانی می‌کنند، برای آشنایی بیشتر با کیف پول ارز دیجیتال و کار با هریک از آنها، پیشنهاد میکنیم مقالات آموزشی وبسایت ارز تودی را مطالعه کنید.

چگونه بیت کوین را به تومان تبدیل کنیم؟

برای تبدیل بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال به پول واحد ایران یا هر کشور دیگری، نیاز است تا از مبدل و یا ماشین حساب بیت کوین استفاده کنید، با استفاده از این ابزار خواهید توانست به صورت لحظه ای ارزش رمز ارز مورد نظر خود را با هر ارز فیات به راحتی و در عرض چند ثانیه محاسبه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد